Skip to main content

Blend bestaat inmiddels alweer twee jaar en ik wil jullie in deze blog graag meenemen in onze reis tot zover!

 

Vliegende start 

Ik kan me mijn gesprek met mijn coach in januari 2022 nog herinneren als de dag van gisteren. Een intensief voorbereidingstraject en een finale pitch aan mijn beoogde raad van advies zorgden er uiteindelijk voor dat Blend Consultants per 1 juli 2022 werd opgericht. De eerste twee jaren stonden vooral in het teken van opbouwen. Aannemen en formeren van het team, het vertrouwen krijgen van opdrachtgevers om aan de slag te mogen en het versterken van onze naamsbekendheid.

 

2024

Ik ben trots en tevreden over waar we als team momenteel staan. We zijn met 6 enthousiaste professionals en mogen voor prachtige organisaties waaronder Envida, Sevagram, De Zorggroep, Radar en Pergamijn onze toegevoegde waarde laten zien. We merken dat organisaties ons steeds meer weten te vinden en daar zijn we natuurlijk blij mee. Diverse opdrachten hebben we reeds succesvol kunnen opleveren, zoals het project over het implementeren van werkinstructies als procescoach en de rol van Interim Facilitair Accountmanager bij Brightlands Chemelot Campus, het uitvoeren van de functie van Interim Facilitair Teamleider bij WSP Parkstad en het tijdelijk invullen van Teamleider Voeding bij De Zorggroep. Momenteel zijn we druk doende met andere gave klussen, zoals de rol van Projectleider ingebruikname van nieuwbouwlocatie Douvenrade bij Sevagram, het behalen van de bronzen certificering van de Milieuthermometer (ikv duurzaamheid) voor 5 locaties van Envida en project outsourcing schoonmaak bij Pergamijn. Ook gaan we in november ons eerste event organiseren over ‘de impact van AI op de workforce binnen de zorg’. Hierover later dit jaar meer op social media.

 

Vooruitblik 2025/2026

Het 3e kwartaal van dit jaar hebben we benut om onze doelstellingen voor 2025 en 2026 te concretiseren. Zo gaan we ons naast onze huidige corebusiness (het uitvoeren van facilitaire interim-klussen) ook specialiseren in duurzaamheid en contractmanagement.

Het uitvoeren van projecten en het tijdelijk invullen van Facilitaire managementfuncties blijven we dus gewoon doen, want hier ligt onze expertise. Wij zien daarnaast dat het thema duurzaamheid steeds nadrukkelijker op de agenda komt en ook daar kunnen onze consultants in ontzorgen en adviseren. De ervaringen die wij hebben opgedaan bij Envida, Milieu Platform Zorgsector en de Green Deal 3.0 willen we inzetten om Quick scans uit te voeren zodat je als organisatie weet waar je staat. Ook voor het oppakken van projecten zoals implementatie scheiden van afval en het doorlopen van een certificeringstraject op basis van de Milieuthermometer bent u bij ons aan het juiste adres.

Tot slot willen we meer ‘bekendheid geven’ aan het feit dat wij ondersteuning kunnen bieden bij contractmanagement. Denk hierbij aan de diensten schoonmaak, groen, afval en huur van gebouwen. Dit is iets wat we de afgelopen periode al met enige regelmaat bij onze opdrachtgevers hebben mogen doen en waarbij we middels een verbetertraject op maat mooie resultaten hebben geboekt.

Kortom; ik ben trots op mijn team en op wat we samen hebben bereikt. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing om met Blend te starten en zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Dennis Meevissen
Blend Consultants

 

Leave a Reply