Uitdaging
De vastgoedmanager is tijdelijk uitgevallen, waardoor er behoefte was aan iemand die tijdelijk de honneurs kon waarnemen om met name lopende en nieuw op te starten vastgoedprojecten in goede banen te leiden.
De vastgoedmanager is tijdelijk uitgevallen, waardoor er behoefte was aan iemand die tijdelijk de honneurs kon waarnemen om met name lopende en nieuw op te starten vastgoedprojecten in goede banen te leiden.
Wij hebben tijdelijk een consultant beschikbaar gesteld die voor enkele maanden de rol van vastgoedmanager heeft vervuld.
Een van de Teamleiders Facilitair was uitgevallen, waardoor de behoefte ontstond voor een interim Teamleider.
Naast het zorgdragen voor de continuïteit van de facilitaire dienstverlening voor drie locaties, zal onze consultant bijdragen aan de transitie binnen de facilitaire organisatie.
De opdrachtgever had ons gevraagd om een Facility Scan uit te voeren om vanuit onze expertise in kaart te brengen hoe de Facilitaire Organisatie is ingericht en hoe de facilitaire dienstverlening wordt uitgevoerd.
Middels de Facility Scan, welke uitgevoerd is aan de hand van een zestal stappen, zijn we met inzichten gekomen die hebben geresulteerd in een vervolgtraject.
MTB heeft ons gevraagd om de contracten met alle verhuurders voor de locaties te bestuderen.
Op basis van diverse criteria welke zijn ondergebracht in thema’s, zijn alle contracten in kaart gebracht. In één overzicht is inzichtelijk wat te doen en kan de voortgang van de lopende acties gemonitord worden.
Pergamijn heeft ons gevraagd om de inrichting van de facilitaire organisatie en de uitvoering van de facilitaire dienstverlening in kaart te brengen, waarbij tevens verbeter-voorstellen voor de korte, middellange en lange termijn worden aangereikt.
Om een goed beeld te vormen van de huidige situatie en welke verbeter-voorstellen er zijn, hebben wij een Facility Scan uitgevoerd. Wij hebben een documentstudie gedaan en belangrijke stakeholders geinterviewd. De uitkomsten hebben we verwerkt in een SWOT-analyse en confrontatiematrix, welke we aan de opdrachtgever hebben gepresenteerd. Nu mogen wij invulling geven aan de rol van Manager Facilitair en Vastgoed, waarbij de diverse verbeter-voorstellen nader worden uitgewerkt.
Met het vertrek van de Facility Manager ontstond de behoefte aan een tijdelijke vervanger die verantwoordelijk is voor de facilitaire dienstverlening en iemand die (reeds lopende) projecten op zou pakken, zodat de voortgang geborgd zou worden.
Wij leverden een Facility Manager die de rol tijdelijk heeft overgenomen, de projecten in goede banen heeft geleid en betrokken is geweest bij het werven van de nieuwe Facility Manager.
Door het vertrek van de Jointventure-manager was er behoefte aan een tijdelijke vervanger. Onderdeel van de opdracht was tevens om een meerjarenplan op te stellen. Ook diende er een potentie-onderzoek te worden gedaan naar de behoefte voor extramurale schoonmaak-diensten.
We hebben de rol van Jointventure-manager vervuld en het Meerjarenplan 2023-2025 opgesteld. Tevens hebben we na onderzoek een pilot schoonmaak thuiszorg gedraaid.
Door het vertrek van de klantmanager namens Hago Zorg was er behoefte aan een tijdelijke vervanger op deze functie.
Namens Hago Zorg hebben we de rol van klantmanager vervuld, totdat er een geschikte opvolger was gevonden.
Per 1-1-2021 zijn Sevagram en Mosae Zorggroep gefuseerd en ontstond er voor Sevagram cluster Maastricht (voorheen Mosae Zorggroep) de behoefte aan een Teammanager Facilitair. Doelstelling was om de Facilitaire Organisatie conform richtlijnen van Sevagram te herstructureren.
Wij hebben de rol van Teammanager Facilitair cluster Maastricht vervuld en daarbij onder andere een herstructurering doorgevoerd naar het facilitair model van Sevagram. We hebben in eerste instantie stakeholders gesproken en een beeld gevormd om de huidige situatie (IST) in kaart te brengen. Vervolgens hebben we de gewenste situatie (SOLL) beschreven en middels een Jaarplan alle acties geformuleerd. Tot slot hebben we de acties uitgevoerd en is de transitie naar tevredenheid verlopen.
De huidige lockers voldeden niet aan de behoefte en waren technisch afgeschreven. Daarnaast moesten er 400 bedden worden vervangen en gereinigd worden volgens het nieuw programma.
In de rol van Projectmanager hebben we alle gewenste werkzaamheden naar tevredenheid vervuld.
Bij de overgang naar een eigen schoonmaakdienst was er op verschillende fronten behoefte aan facilitaire ondersteuning en projectbegeleiding.
Wij hebben gedurende deze transitie de rol van Projectmanager vervuld.
Binnen Sevagram wordt binnen Parc Douvenrade een nieuwbouwlocatie gebouwd voor 105 bewoners en deze dient eind 2024 gereed te zijn. In verband met het vertrek van de functionaris die de processen zorgproces, cliënten, personeel en community care begeleidde ontstond de behoefte om tijdelijk iemand in te huren die op korte termijn beschikbaar was en de organisatie kent.
Wij leveren een projectleider ingebruikname Douvenrade die zorgdraagt voor de begeleiding van de processen met als doel dat bij opening deze nauw op elkaar zijn afgestemd.
In verband met het vertrek van de Accountmanager Facilitair ontstond de behoefte om deze functie tijdelijk in te vullen, totdat de functionaris definitief geworven zou worden. De accountmanager is een belangrijke spil voor de huurders van de campus als het gaat om de dienstverlening.
Wij hebben een Accountmanager op interim-basis mogen leveren die de honneurs heeft waargenomen. De nieuwe Accountmanager zal nog ingewerkt worden, zodat hij goed van start kan.
De Facilitaire Organisatie heeft een programma opgestart met als doel het optimaliseren van de werkprocessen. Deze zijn uitgewerkt in flowcharts en dienen in de praktijk getoetst te worden en zonodig bijgestuurd. Tevens dient de borging verstevigd te worden door de leidinggevenden te trainen.
Wij leveren een procescoach die onderdeel uitmaakt van de werkgroep en van hieruit processen in de operatie gaat toetsen. Eventuele hiaten worden ofwel direct bijgestuurd of mee teruggenomen naar de werkgroep. De leidinggevenden worden getraind middels het train-de-trainer-principe.
Binnen De Zorggroep ontstond de behoefte om op korte termijn de functie van Hoofd Voeding tijdelijk waar te nemen totdat de nieuwe functionaris geworven zou zijn. De opdracht was om sturing te geven aan het team en te fungeren als aanspreekpunt voor de medewerkers.
Wij hebben voor een periode van enkele maanden de functie tijdelijk kunnen invullen, waardoor de dienstverlening is gecontinueerd en de medewerkers bij een tijdelijke leidinggevende terecht konden voor vragen.
Envida was op zoek naar iemand die samen met een collega duurzaamheidsinitiatieven op zou gaan halen, invulling geven aan de uitgangspunten van Green Deal 3.0 en duurzaamheid vervolgens te verankeren binnen de gehele organisatie.
Vanuit Blend is Dennis ingezet als duurzaamheidscoördinator om de uitgangspunten van Green Deal 3.0 op te pakken. We hebben de huidige situatie in kaart gebracht en hebben aan de hand van MPZ (Milieu Platform Zorgsector) acties uitgezet conform de Milieuthermometer. Middels de Milieubarometer monitoren we de voortgang en gaan we voor de certificering brons en streven is zilver. Middels onze op maat uitgewerkte road map is de aanvliegroute voor de komende drie jaren voor iedereen duidelijk.
WSP Parkstad gaat in 2024 afscheid nemen één van haar locaties en verhuizen naar een nieuwbouwlocatie. Dit betreft een huurlocatie en de onderlinge afspraken tussen huurder en verhuurder als het gaat om facilitaire – en vastgoed-technische beheersaspecten zijn onvoldoende vastgelegd en geborgd.
Wij hebben WSP Parkstad mogen ondersteunen door voor de betreffende nieuwbouwlocatie een demarcatielijst op te stellen waarin de verantwoordelijkheden (eigendom, onderhoud, herstel en vernieuwen) voor huurder en verhuurder zichtbaar zijn.